Tuesday, December 21, 2010

macaroni carbonara

salam.

tengah bosan - bosan tak tahu buat apa, perut plak tetiba bunyi. jalan - jalan pergi dapur, bukak almari. terperasan pulak ada macaroni. terdetik dalam hati,


" bilalah aku boleh masak benda ni."



mata meliar tengok apa yang ada. maggi je penuh. bosan. tiba - tiba mata aku cepat je tangkap setin prego carbonara. serta merta idea terus datang. terus buka peti ais keluarkan daging cincang, potong bawang, hidupkan api dan masak.

bertarung la aku di dapur dengan segala periuk belangga. peh. propa lebih. cukup setengah jam terhasillah macaroni carbonara.


ihsan dari uncle google


gambar betul tak sempat nak snap sebab sekelip mata je dah habis. sedap tak sedap belakang kira, janji perut yang lapar dapat diisi. 


ops ops, kejap. aku tanya adik aku dia kata ok je. maknanya sedap la kot. 




ps : kali kedua buat baru jadi. tsk.

3 comments:

  1. kalaulah yg ni pulak ak dapat rase..

    alla!!! next kenduri law ak g umah ang, ak nk bende ni lak, kek coklat da rase da!!!!

    ReplyDelete
  2. an,

    hahahaha.
    okays dear. nanti i buatkan untuk u ye.
    ;p

    ReplyDelete

kau nak kata apa.silakan.