Monday, May 10, 2010

Anak Pengetua

Sedang aku bersenang lenang dalam bilik, datang adik bongsu aku dan terus tutup pintu. Aku pandang terus muka dia.

" Kau apehal. Masalah apa masuk terkejut tergempar "

Muka bengis dia bagi aku. Sudah, jangan dia datang bawak pisau bunuh aku dahla macam dalam paper adik bunuh abang sebab sebatang rokok. Memang gila.

" Tikah geram la dengan anak pengetua tu. Blabalabalabalabla "

Bila aku jadi pendengar cerita merapu kau tu. Muak dah dengar cerita perempuan gaduh mulut ini. Versi kau benci aku, aku benci kau.

Habis dia cerita.

Aku bagi jalan paling simple saja. Aku suruh dia cakap

" Kau tahu siapa Pengarah Pendidikan tu dengan aku? Kau tak payah tau sebab aku boleh suruh dia campak kau pergi sekolah lain kalau aku mahu. So, kau jangan nak tunjuk hebat depan aku. "

Lepas tu aku suruh dia blah. Bohong sunat.

Pengarah Pendidikan itu tiada kena mengena dengan aku pun.


katakata : aku harap dia tak ikut apa aku kata.

4 comments:

kau nak kata apa.silakan.